torsdag 21 juli 2011

Ut med båten

Här kommer inlägg nummer 2 från landet när vi tog en båt tur.
Zooi fick ha Pontus flytväst, han sitter ju still, men hur hon skulle reagera visste ja inte, så ifall hon skulle få för sig att hoppa i sjön.

Lite spännande va de, men hon verkade inte alls tycka de var läskigt, det låter ju trots allt rätt högt från motorn.

Mina 3 troll.

En liten tjej tänkte hoppa från denhär stora klippan, de såg ut som hon inte riktigt vågade, vi åkte så fort förbi så vi han inte se om hon hoppade. Har sätt folk som hoppat härifrån förut, man kanske skulle prova. Jag har själv hoppat från några klippor men inte riktigt sådär högt.

Vi stannade på en ö och badade men Jimi tyckte det var kallt och bäddade ner sig på filten med alla handdukar.

Iina och Neo badade iallafall lite och sprang omkring och utforskade.

Zooi och jag gick på en egen liten runda.

Hon väntade på att jag skulle hjälpa henne över skrevor och begskullar.


Egentligen är det lite risk att ta med Pontus på sjön, men nu va det ganska mycket moln så det var inte så varmt, och det fanns gott om skugga så det gick bra. Han ska ju helst inte vara i solen eller bli förvarm, då förvärras hans andning. Men han verkade tycka att det va skönt och strosa runt, fast när det kom annat folk fick han sitta bunden under ett träd.

Min pappa och min farmor simmade långt ut. De syns bara som 2 svarta prickar.

Påvägen hem var det någon som blev väldigt trött och somnade i all packning.

Det var en till som somnade i gammelfarmors knä.

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig tur i båten ni har haft!
    Yras halsband är 4 cm brett. Då får man tänka på att spännen blir lika brett så kan kännas lite stort men det är ialla fall rejält! *ler*

    SvaraRadera
  2. Hej tack för svar! Jag har ju bara en valp än sålänge så jag kanske borde ta snäppet smalare då.

    SvaraRadera