tisdag 12 juli 2011

Tråkig trädgård, eller?

Ja som många vet så har vi bara jord i vår trädgård, halvkul, när det regnar är det inte ett dugg roligt. MEN! Se här det börjar komma några grässtrån!


Dock är det några som äter upp våra ända strån....

Här är en till som är skylldig. Lovis som sitter på gräsmattan. :)

Lola gillar också gräs.

Anledningen till att vi inte har någon riktig gräsmatta än är för att vi väntar på putsargubbarna som ska komma och putsa färdigt huset så vi kan måla det. Dom måste köra runt huset med gaffeltrucken så de skulle förstöra gräsmattan.

Zoois sår ser jättefint ut idag de är torrt och fint. Dessa bilder togs dagen innan de hände så därför syns de inget här. Hade inte tid att lägga ut bilderna då.
 
Egentligen är jag allergisk mot suddiga bilder men denna va ju ändå lite rolig, min lilla känguru!

Lovis håller sig på avstånd när Z får tokryck annars kanske man blir jagad. Fast nu kan jag avbryta henne om hon börjat jaga! Iallafall med våra katter, om hon börjar jaga något annat vet jag inte om det går.

Jimi har hittat nåt, observera att han "gjort en mormor" dvs han har stämplat med en stämpel, blivigt kladdig om fingrarna och kliat sig under näsan. Hans mormor jobbade på posten och lyckades med detta när hon satt i luckan! Haha

Han tog med sig den in till pappa och sa att den va så söt och måste bo med oss.
 
Jag har försökt mig på en uppställnings bild igen och denna blev ju nästan bra!
 
Från andra hållet blev ingen bild bra men här ser hon ut som en söt ponnyhäst! :) Hon är ju lite förtunn eftersom hon äter som en hel myra...

Eftersom jag redan har lagt ut en suddig bild så kan jag ju likabra lägga ut en till, ser ni vad det här är? Tagen på samma plats som de ovanstående fotona fast på natten.

Det fungerade ju inge vidare utan blixt så här kommer några med. Den flyger högt bland träden.

Just det! En fladdermus, inte världens lättaste att fota!


En flög ca 30 cm förbi mitt huvud samtidigt som den skrek! Gulligt:)

Ni ser, de finns iallafall nåt att göra i vår tråkiga trädgård:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar