onsdag 6 juli 2011

Finland 2011

Nu har jag lyckats plocka ut några av alla bilder från Finland, glömde bort att jag hade fotat med 3 kameror så de va visst lite fler. Hur som, här kommer några.
Båtresan dit med det obligatoriska bollhavet.

Jimpan

En annan färja påväg till Sverige.

Basta och bada i sjö är också obligatoriskt! Hellst flera olika:)

Iina style.

Här är en källa med klart vatten vi badar i.

Iina stina håller i sig, det blev väldigt djupt på en gång.

Neo tyckte denna källa va härlig!


Ja va också nere på botten och fotade fiskarna.

Aborre

På gården där vi bodde bor det 3 jakthundar, som dom jagar allt möjligt med, från hare till björn.
Salama med sin koja, han morrar när man går nära.


Fast han ser rätt go ut.

De andra 2 bor i rasthage, men ja fick bara bild på ena. Mitt i natten började dom yla, lät rätt mysigt.

Det bor även en lurcher med saluki i där, de är barnens farmors vovve Emma. Hon kommer från ett rescue center från Irland om ja inte minns fel.

Jimi gillar Emma

Tommis morbror Riku har tagit flygcert och flög över oss.

 

Såklart så åkte vi och hälsade på hos Tommis mormor, där får man äta tills man spricker! Köttfärslimpa med potatis och sås, rispiråger med äggsmör, ungspankaka med sylt och grädde, glass, godis och äppelkaka! Och det vara bara en lunch!
Kusinerna mumsar glass och pankaka.

Vi var också ute på lite skogsäventyr, såhär ser deflesta vägarna ut i Finland som inte är huvudväg. Lite berg-och-dalbana emellanåt.

Vi besökte ett torn mitt i skogen som stod ganska högt upp, den var själv rätt hög också.

Lite läskigt att hänga ut och fota ner. Vår bil e vit, Tommi i blått, Neo i grönt och Jimi i orange, de kom precis ner när jag och Iina kom upp.

Den gungade fram å tillbaka när man stod där uppe! Galet finskt påhitt!

Rätt fint var det iallfall, dock bara skog runt om sålångt ögat når.

Iina, som såklart klättrade på räcket!!! Då gick vi ner.

Annan utsikt från ett annat ställe, mitt i skogen såklart! Och fullt med mygg!

Egentligen finns det en hel massa andra bilder, men det får räcka såhär, kanske lägger jag upp ett gäng på facebook sen. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar