tisdag 3 maj 2011

Bloggstart!

Nu tänkte jag försöka mig på dehär med att blogga! Vi får se hur ofta det blir, säkert lite olika. Främst kommer väl denhär bloggen handla om vår nya och 10.e familjemedlem som snart flyttar in! En liten Whippettik! Så uppfödaren, släktingar och andra kan följa henne! Men det blir nog en hel del om vi andra 9 familjemedlemmar oxå :) Det är jag och min sambo, våra 3 barn, 3 katter och 1 hund(snart 2!)
Namnet Pellemyra är ett av smeknamnen min hund Pontus fått, han är gammal nu hela 14 år iår så jag ville hedra honom lite och döpte bloggen till Pellemyra!


Pontus är en blandras mellan västgötaspets, tax, shetland seepdog, norwichterrier och dvärgschnauzer. Han kom till mig när han var 2 år från hundstallet i Stockholm.

Vår lilla nya tös heter Pompeca's Winter Festival at Roke och kallas för Muffin hos uppfödare Marie, jag tror jag har bestämmt mig för namn till henne men är inte 100 än så de avslöjar jag inte nu.
Här är hon 6 veckor gammal.



Lite mer än en vecka kvar tills hon flyttar hit till oss i vårt nybyggda hus!

3 kommentarer:

  1. Sweet!! =) Och vad fin Pontus är! Ska bli kul att följa er.

    SvaraRadera
  2. Vad skoj att du börjar med en blogg så jag får följa lilla damens uppväxt :-) idag har hon gjort debut i koppel och det gick riktigt bra.

    Vilket charmtroll Pontus ser ut att vara, en trygg farbror till lilla Muffin - eller vad hon nu får för namn... nyfiken :)

    SvaraRadera
  3. Söta älskade pellemyran:)

    SvaraRadera