måndag 30 maj 2011

Full rulle, kaffe och bulle!

Tiden bara rusar iväg och Zooi växer fort! Mankhöjden är 35cm, Pontus är 32cm så hon har gått om där! Och vikten är nu 5,7 kg, Pontus vikt: 7,5 lite komiskt. Vi var hos veterinären (Ultuna) idag, Zooi fick sin andra vaccinations spruta, lite i de tidigaste laget men det gick bra sa veterinären. Eftersom jag var tvungen att gå med Pontus så tog vi sprutan också.
Pontus har ju hjärtfel, blåsljud på hjärtat som han haft hela livet utan problem, men senaste året har det börjat bråka med honom. Så han går ju på en massa hjärtmediciner. Nu senaste tiden har jag tyckt han har blivit sämre igen så jag ville kolla upp det. vi rönkade hans lungor för att se om det fanns vätska där men det gjorde det inte! Skönt. Så det blir att öka doseringen av medicinerna som vi får prova.
Han blir ju lite lite sämre hela tiden och medicinerna bromsar ju bara det hela, så tillslut kommer det inte att gå längre.
För Zoois del var ju detta jättebra träning, att vara på en veterinärklinik så länge och bara titta på en massa andra hundar och människor utan att få hälsa, för hon vill ju helst hälsa på alla, men tillslut la hon sig ner i väntrummet och struntade i alla andra. Hon skötte sig fint och sprutan märkte hon knappt.
Det var lite väntetider emellanåt så då gick vi ut på en stor äng som dom har utanför och sprang! Eller ja, det va bara Zooi som sprang.:)


Båda 2 blev även avmaskade förra veckan, Zooi slukade sitt medel medans Pontus gjorde äckelminer!
Eftersom de har varit lite kallt igen så har jag fixat en tröja till Zooi, faktiskt min gamla benvärmare! Fungerade kanon. Det är nog lite bra att hon får lära sig att ha kläder eftersom de kommer att behövas sen i höst och vinter. Och även när de tävlar ska de ju ha linne på sig:) Tjusigt va?

Vi har också varit i 2 stora zooaffärer, det var bra socialträning för Zooi och där gick det också jättebra, hon var jätteduktigt och kissade i en yttepytte rabatt innan vi gick in på ena stället och på grus på andra stället. Så jag slapp olyckor i affärerna:) Vi köpte mera leksaker! Zooi valde några själv. Det blidde de lite annat också.


Pontus la sig mitt i, han gillar ju inte leksaker, de har han aldrig gjort så de är jättekul att få köpa de nu tycker jag! Vid fönstret sitter Lilo.
Nästa inlägg blir om katterna som jag utlovat, det var visst lite jobbigare än ja trodde att få fram rätt bilder så de har tagit lite tid.

5 kommentarer:

  1. vilket himmelrike med leksaker - Mumlan, Shannie, Vilda & Meide är riktigt avundsjuka de vill också ha fler leksaker men jag tycker det räcker med den stora låda de redan har :-)

    SvaraRadera
  2. just ja fiskarna är också matade :-)

    SvaraRadera
  3. Haha va bra! dom är riktigt hungriga dedär fiskarna.

    En av favoritleksakerna är dock en gammal socka med ett ihopknöglat reklamblad i..........

    SvaraRadera
  4. Vad duktig hon var som inte var rädd för vetrinären:)
    Pontus då blev han som vanligt svag i benen när han såg vetrinären;)
    Va söt han är som går och lägger sig mitt i lekplatsen...han vill vara nära någon jämt lilla myran:)

    SvaraRadera
  5. Nej Pontus är inte rädd längre hos veterinären, bara när man ställer upp honom på bordet, då kan han knappt stå upp.

    SvaraRadera