fredag 3 juni 2011

Lovis, Lilo & Lola

Här kommer en liten presentation av mina 3 hårbollar till katter. :)
Först så har vi Lovis min lilla gråa hon blir 5 år i September och är minst av katterna men äldst, hon kom till oss 12 veckor gammal.
Såhär liten var hon då, här med Pontus.

Pontus som på den tiden var rädd för katter vande sig väldigt fort vid henne.

Hon är väldigt gosig, tjatar ofta på mig att jag ska lyfta upp henne, och vill gärna sitta på min axlar. Lyssnar bra när man ropar och kommer springandes, ständigt pratande/kuttrande. Hon har också en lite märklig eganskap och de är att hon lossas bita på saker, tex växter eller min näsa. :)

Hon är också väldigt renlig av sig.

Ibland glömmer hon tungan utanför mun.

Lovis fick 2 små bebisar 2008, hon och jag var gravida samtidigt, hon brukade ligga på min tjocka mage och när hennes bebisar sparkade på min mage sparkade min bebis(Jimi) tillbaka på dom. :)

Lilo och Lola nyfödda. 2 helvita, men Lola hade en svart tuppkam när hon var liten, men den är borta nu.

Liten Lilo

Och Lola

Lola 3 veckor

och Lilo 3 veckor som hälsar på Iina, spana in svansföringen, hon är fortfarande lika fisförnäm som hon ser ut här, därför kallar jag henne ofta för fisrumpa. Haha.

Sen hälsade hon på Neo. (Jimi var fortfarande inte född)

Här e båda 1 månad gamla. Först Lilo sen Lola. Började här att märka att Lilos ögon var olika, det visade sig sen att hon var en odd-eye, alltså olika färger på ögonen.

Nu är dom stora, Lola e störrst det har hon varit sen födseln, båda är större än sin mamma Lovis men hon tar fortfarande ibland hand om dom, tex så har dom alltid företräde till lek eller mat. Först Lilo sen e det Lola.

Lilo som förutom är en fisrumpa är även en tofstjuv! Hon älskar använda tofsar och varje möbel man flyttar på ligger därunder ett tiotal tofsar ibland ännufler! Om man sover med tofs kan man bli väckt mitt i natten av att hon försöker få loss den. Hon sover dessutom på mig varje natt. Något mer hon älskar är vatten! Alltså att dricka, färskt ska vet vara och kallt! Så hon tjatar på mig ett par gånger per dag att jag ska byta till nytt vatten eller sätta på kranen lite så hon kan dricka direkt där.
Lite bilder på Lilo.

Flugjakt!


Och så Lola! Hon gillar också att tjata, högljut tjatar hon vid dörren att hon vill gå ut, så hon får det ibland, får hon det inte tex. om det regnar så accepterar hon det efter en stund. Jag vill hellst att katterna är inne. Men om somrarna när vi åker till landet får alla 3 vara ute hela dagarna. Lola får ibland kelryck och kommer och stångas hårt med huvudet. Hon är ganska hårdhänt mot de andra 2 när hon leker, mamma Lovis fräser nu bara åt henne när hon kommer förnära och Lilo blir sur och morrar när Lola biter för hårt. Då vill inte Lilo leka mera och går iväg med piskande svans. Så Lola är mycket för sig själv, men blir ibland tvättad och ompysslad av syrran.
Ett annat problem med Lola, och därför jag även har försökt hitta ett nytt hem till henne är att hon mår jättedåligt av att åka bil, hon dregglar, spyr, kissar och bajsar på sig varje gång, så hon måste duscha när man kommer fram. (vilket går bra för hon är inte rädd för vatten) Men det är synd om henne, hon plågas när hon måste åka bil, och om somrarna åker vi ju till landet en hel del helger.
Jag har hört runt bland de flesta jag känner men ingen vill ha/kan ha en liten katt. Och jag vill inte direkt lägga ut en annons på blocket....
Här kommer iallfall bilder på henne.
På Landet.

Lolis som hon kallas och lyssnar till när man ropar om hon är ute.

Och här är alla 3 nu i vintras när de spanar på en hackspett.
Lovis, Lilo och Lola.


4 kommentarer:

  1. Vilka fantastiskt vackra bilder på vackra katter :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker familj du har! =)
    Men nu måste jag bara fråga, är du proffessionell fotograf?? Bilderna är så proffsiga!

    SvaraRadera
  3. flugjaktsbilden är fantastisk
    /t

    SvaraRadera
  4. Tackar, nej ja tycker bara om att fota:)

    SvaraRadera