onsdag 8 juni 2011

Sommar!

Nu är det varmt!!! Lite för varmt för min smak, så när det blir molnigt eller regnar mår jag som bäst! Nu orkar man ju knappt röra sig, det är 28-29 grader inomhus trotts att alla fönster är öppna dygnet runt, vilket leder till att myggorna kommer in, så jag har myggbett ööööverallt. Dehär är nog den enda tiden på året som jag klagar på vädret....då alla andra inte klagar. Haha, fast vissa klagar på va de än är för väder.
Men det positiva är att man kan bada när de är såhär varmt! Vilket barnen gillar rejält!
Vi var ner i måndags till vattnet, men de va lite kallt, jag badade faktiskt inte. Men Iina simmade på som vanligt.
Här är Jimi med ryggpuffen på rätt ställe, haha.

Till min stora förvåning hoppade Zooi i vattnet en gång, och jag lyckades fånga det!!

Hon var nog rätt förvånad själv tror jag, de såg så ut. Efteråt fick hon världens tokryck! Hon for runt som om hon hade eld i baken.

Öronen på Zooi har börjat bråka nu, hoppas det bara är tillfälligt, hon ser ju inte riktigt klok ut. Haha.

I helgen var vi på en studentfest hemma hos barnens faster, mycket folk, båda hundarna satt i varsin lina. Zooi gnällde en del när jag försvann utom synhåll men annars fungerade det bra.
Gamla Pontus, han tyckte de var skönt att sova i gräset och äta korv och hamburgare som kom flygandes.

Zooi vilar i knät på barnens farbror (11år) hihi.

Sovande cooling.

Faster har även söta husdjur nere i sin jordkällare som jag var tvungen att fota!
Dom är överallt där nere, vart man än vänder sig och tittar.

Och så gör dom sånna här fina kokonger, där i finns det ca 500 bebisar.

Jag har kommit fram till att det helt enkelt är källarspindel, eller grottspindel som den också kallas, lite ovanligare sort vi har i sverige, rätt stor! Gillar fuktiga lite kallare ställen och totalt mörker, en ljusskygg typ. Helt ofarlig, men försvarar sina kokonger om den behöver.
 Dehär blåste jag på, hon blev lite sur.

I trädgården finns det en hel del paddor och grodor, här håller Jimi en liten paddbebis.


Och så lite till bilder på Z. Här har vi busblicken på min säng.

Kom igen da!

En variant att äta på, måste prova nångång.

3 kommentarer:

  1. Mys Pontus gillar att softa:)
    Ligga och äta mat ska jag prova det ser ju nice ut;)
    Jag skulla ALDRIG våga gå ner i den mat källaren:)Fy vilka spindlar:S

    SvaraRadera
  2. Tuff liten brud du har! =) Ska måste skaffa solbrillor till Douglas!
    Det där med öronen måste nästan vara en whippet-valp grej för D gör också så med öronen och kompisens valp hade också allt som oftast hade ena örat upp och andra ner. De kanske bara lyssnar med ett halvt öra? =)

    SvaraRadera
  3. Jo jag har sätt fler med knasöron, och oftast blir dom normala sen igen, men inte alltid.

    SvaraRadera