måndag 27 juni 2011

Midsommar

Här kommer de andra inlägget! Med lite bilder från landet där vi firade midsommar, vi fick SOL! Alla andra dagar både före och efter har det regnat, och MYCKET! Så vi hade grymt tur med vädret.
Lunchen, där fanns det mycket gott!

Barnbordet, grannarnas barn kommer över då och då så till och från var det 11 barn!

Mina 3

Zooi slappar på trappan.

Det var även en annan hund med, en springer spaniel hane på 11 år, han och Pontus gick inte alls ihop (går aldrig hundar i pension?),  så Pontus fick vara inlåst i sovrummet stackarn, men jag gick in med prinskorv, köttbullar och senare på kvällen när vi grillade åt han oxfile!
Zooi tyckte han var spännande men lite läskig emellanåt då försvann hon snabb som blixten in mellan bord och stolar så han inte han med.

Här har vi fikat, tårtan har jag gjort, blev inte så nöjd med utseendet men den blev riktigt god!

På kvällen grillade vi somsakt och en liten tjuv med långa ben snodde en hel köttskiva från bordet!!! Den fick hon inte behålla utan Pontus fick den istället.
Här har vi busungen.

Finn ett fel....det är inte öronen iallafall.

Vadå? är det nåt som är fel?

Nu är det nog lite mera öronen.....:)

Jag hittade även en märklig spindel när jag skulle fota nån växt mamma planterat, det va citon-nåt...haha..:)

Helt vit!

Den gick i sidled som en krabba, försökte hitta något på nätet, och antingen heter den krabbspindel eller blommspindel, den finns i grön och gul också.

På kvällen la sig 2 trötta hundar på en trött Jimi.

Mysigt.


Nästa morgon hade Jimi fått en stor sticka. Som jag sen fick tabort utan skrik! Märkligt.


Och Zooi och Lilo tog förmiddagsluren ihop.

Katterna och Pontus är kvar på landet med min syster för vi ska snart åka till Finland, så då blir det nog lite dåligt med inlägg på ett tag igen. Zooi ska vi åka och lämna hemma hos brorsan Bello! http://bellothewhippet.blogspot.com/

1 kommentar:

  1. Jättefin whippet, så himla söt - hon påminner så mkt om två whippets jag träffade nyligen - de var från Moheda tror jag, Kicki hette uppfödaren. Fantastiska bilder i bloggen! =)
    hälsar
    Linnea

    SvaraRadera