onsdag 25 maj 2011

10 veckor

10 veckor gammal blir lilltjejen idag! Inte mycket för en människa, men i hundvärlden så är hon ingen bebis längre. Jag skulle vilja säga att hon är som en 3åring, hon och Jimi är väldigt lika i sättet, motoriken och koncentrationsförmågan. De hittar på ungefär samma bus, ofta tillsammans. Hungriga lika ofta är dom också.

Zooi har fått en egen leksakslåda som hon plockar ur 10 gånger per dag och jag plockar i 10 gånger per dag. :)

Vi har tränat en del på att inte dra i kopplet, och de går väl sisådär. Från att stå och vägra gå till att dra som en polarhund i kopplet, de gör ganska ont i handen efter ett tag så de vill jag gärna träna bort, frågan är bara orkar en valp gå fint i kopplet en hel prommenad, det känns som ganska krävande för en sån liten, så just nu tränar vi bara korta sträckor.
Annars har vi ett nytt trick och det är ligg.

Här kommer en rolig film då jag precis har tagit fram favoritgodiset och ska börja träna.

Och så lite mer bilder...
Jag skulle fota Pontus när hon kom farandes (som alltid). Kollar om han fått något gott.

Stackars P han ville ju bara vila.

Hallå farbrorn! :D

Fast oftast är hon en riktigt slappare, ligger gärna i mitt knä och ser söt ut när jag sitter vid datorn.


Men hon kan även se knäpp ut som här med tassen på kameran.

Det är bra med långt smalt huvud när man ska fördiska. Här i har det varit kattmat.

Lite aktivering medans jag städade, det ligger godisar under filten.

Söt.

Och så har vi grabbarna bus Jimi och Neo.

Avslutar med en söt bild på min lille odd-eye Lilo som lyssnar bakåt.

Kom på att katterna inte har varit med så mycket, jag brukar ju ta en hel del bilder på dom med. Jag får nog ta och göra ett inlägg om dom snart! ;)

10 kommentarer:

  1. Härlig video! Man vill ju göra det roligaste inte alltid det matte säger att man ska göra :P

    SvaraRadera
  2. Varje gång jag läser Din blogg Lisa så finner jag mig sitta och le för mig själv. Så fina bilder på barn, hundar och katter. Pontus gör mig mjuk i hjärtat – vilken utstrålning! Valpen vilket litet skrälle – så underbart härlig. Filmen är min favorit just nu. Vilken fantastisk tid ni har med att upptäcka vem som flyttat in till er – en riktig godbit är hon men snart får du väl lära henne plocka upp leksakerna efter sig.
    Varma hälsningar Olga i Motala

    SvaraRadera
  3. Tack tack för fina kommentarer!

    Olga, va roligt att du läser min blogg! Jag har följt din nog över ett år nu, hittade din blogg genom Maries(mibisans) blogg. Den är också mysig att följa!

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder och vilken härlig film! Vi känner igen oss :-) Vad fina alla är, hundar, barn och katt :-)

    SvaraRadera
  5. Lilla pelle myra han har det inte lätt med lilla zooi:)

    SvaraRadera
  6. hej moster lisa!
    Jag tyker att Lilo är jättesöt men jag vet inte hur man lysnar bakot. Rolig film hopa värkar vara henes grej. Helsa hene att livet inte går ut på att äta godis.
    Kram julia

    SvaraRadera
  7. Hahaha Ska framföra det Julia! vet du inte att katter är experter på att lyssna bakåt? :)

    SvaraRadera
  8. vilken rolig film. Snyggt kök oxå =)
    försökte visa videon till storebror Bello - ingen reaktion, borde läsa på om hundars syn o videoformat =)

    /t
    www.bellothewhippet.blogspot.com

    SvaraRadera
  9. filmen är ju helt underbar, vi har skrattat som bara den och filmen har nog rullat 10 gånger redan. Härliga bilder på Zooi & Pontus och barnen. Jimi verkar bli en riktig hundkille :-)

    SvaraRadera
  10. Å tack hörrni! Jag visade faktiskt filmen för henne själv och hon kollar med intresse! visade en annan film jag har där hon får tokryck i soffan och skäller, då satt hon och vred på huvudet:)

    SvaraRadera