söndag 26 februari 2012

Utställning i Köping 25 Februari.

Då har vi vart ända till Köping på utställning, jag och Zooi, trevligt var det med mycket hundar och folk. Lokalen eller hallen såg dock bedrövlig ut.

Jag hade ingen bur så Zooi låg på en filt, golvet var alldeles svartsotit så hon blev ganska skitig när hon hamnade utanför filten.

Hon hade bra utsikt över grabbarna som går ut föst.

E det min tur snart?

Whippar på rad.

Smygfotade på en jättesöt sak med stora öron! :) Vet inte vad det är men nån form av Podengo kanske? Fin va den iallafall.

Sen va de Zoois tur, övade lite innan och fick lite tips av Marie.

Dommaren kikar på Zooi.

Det blev ett VG, ingen placering denna gång, men hon skötte sig jättefint!

Kritiken, ingen mer än jag som har lite svårt för att läsa dessa? :) Det står iallafall en massa "bra" och sist "trevligt visad" Yey! en poäng till mig!
Han sa inget om att hon är stor, bara "lite lång" kanske bara jag som tycker det, men hon känns större än andra tikar, skulle va intressant att få mäta henne ordentligt någon gång.

Sen tittade vi på Mumlan innan vi åkte hem.

Alla benen ska stå rätt! Och domaren verkar ha roligt. :)

Mumlan fick såklart excellent och tillslut blev BIS bruks.

Sötmumlis!
Det finns planer på att hon ska få bli mamma senare i år!! Om man kanske skulle......hmm nej.... det kanske man inte ska.... ;)

Zooi fick även med sig ett nytt täcke hem som Marie hade med sig!




Jimi tycker visst det är sommar nu.

Snart var alla ute och skulle prova.


En till som vågade gå på snön idag.

De är inte bara barnen som man måste tjata på att låta bli att äta snö.


En fisrumpa for förbi.

Kaxig med burrsvans.

Kolla tassen! haha

Så en liten film på det, Lilo katt och Zooi hund. :D

2 kommentarer:

  1. Hmmm... Kanske tur att Bello inte kan ställa ut. Han skulle aldrig lyckas hålla svansen på plats ))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror faktiskt det fanns en kryptorchid klass med! Ni kanske skulle prova någongång!

      Radera