söndag 12 februari 2012

Grattis Mumma!

Måste ju bara få skriva om Mumma här som fyllde 16 år igår! Tänk om Z får bli så gammal eller ännu äldre! Mumma är Zoois uppfödare Maries hund, kennel Pompecas.
Denna bild tog jag April 2011 då var hon "bara" 15år:)

Mumma är ju Zoois mormors mormor! Så de är 5 generationer.
Denna bild har vart med förut, de är först Zooi sen syster, 2 halvsystrar, mamma, mormor, mormorsmamma och mormors mormor Mumma längst till höger.

Och så denhär bilden är kul att visa igen, det är Mumma längst till höger och sen en hel del whippar efter henne ända ner till Zooi längst till vänster, eller ja bakom Zooi står hennes syster och gömmer sig. Togs sommaren 2011.

Sist den här bilden på Mumma när hon var 7 veckor, inte helt olik Zooi:)
Bilden är lånad från Pompecas sida.


Heja Mumma! Hoppas vi ses snart!

1 kommentar:

  1. Fina fina Mumma! Tänk vad fräsch och värdig hon ser ut trots sina 16 år. Jag har mötte en gång en 17 år gammal whippet-herre i Stockholm för några år sedan. Hussen som också var gammal berättade att det var hunden som bestämde hur långa promenaderna skulle bli. Båda struttade på stela ben iväg och jag stod lycklig över mötet kvar och bara log med hela mig. Där och då började min önskan att också få ha mina hundar kvar länge länge. Lyckliga Marie som har Mumma den alldeles särskilt fina Mumma!

    SvaraRadera