söndag 7 augusti 2011

Gröna Lund

Kusin Julia (min systerdotter) har varit här på besök och sovit över. Det blev förståss bad i poolen som vi gör varje dag!

Konster a la Julia & Iina.

Sen blev vi bjudna av mormor och morfar (min mamma & pappa) på ett besök på grönan! Mini radiobilarna gillade grabbarna bäst, Jimi skrattade höga "evilskratt" när han lyckades krocka någon och skrek högt och argt när det va slut och han var tvungen att gå av. :) Dom åkte om och om och om igen...
(Ni får stå ut med ett gäng suddiga nu för jag hade bara mobilen med mig. Och på grönan är inget stilla direkt. :))

Medans de åkte bilar smet jag iväg och åkte fritt fall, mycket härlig åktur! Man ser grymt långt! Man känner sig ganska liten när man inser att ända vägen är full fart(100km/tim) rakt NER! 

Det blev även en hel del åk i tekopparna, Jimi blev helt galen och sprang runt och in igen innan vi han stoppa honom. Här väntar vi på att de ska starta.

Det va ju en heldel vi åkte som inte gick att fota med mobil. Jimi och Tommi var in en sväng i Petsson & Findus hus. Söt Jimifindus.

Eftersom grabbarna inte vågade/kunde åka vissa grejer så delade vi upp oss, jag tog tjejerna och Tommi tog grabbarna.

Vi tjejer började med Blåtåget/spöktunneln. Denhär saken dregglar på alla som står i kön, man blir ganska blöt.

Tjejerna påväg in, det var mycket nytt de gjort där inne, det kom en "läskig" grej när man minst anade som till och med jag skrek av!...haha!

Lite cool tunnel med eld man åkte igenom.

2 söta.

Denhär sötnosen står utanför spökhuset och blir jättearg när Kvasten (den röda berg-o-dalbanan) åker förbi. Kvasten hann jag också med att åka, väldigt skön den med, lite för lugn kanske.

Inget sommarkryss när vi va där.

Jag och tjejerna tog även en tur in i skrattkammaren:)


Haha giraffjulia!

Och innan vi åkte hem, spelade vi lite och vann lite småpriser och en stor dumle! :) Eller de var faktiskt Neo som vann dumlen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar