onsdag 9 maj 2012

Finbesök!

En Whippet kille har flyttat in hos oss! Men bara för ett par veckor medans hans matte och husse är utomlans. Truman heter han och är så go, mysig och pusstokig! Så det blir nog en del hundinlägg nu så hans matte kan få en uppdatering. Vi tog en ordentlig promenad idag för att skapa band. Vi gick genom öknen, ner till stranden, in i trollskogen och till blomsterlandet! ;)
Fotade bara 483 bilder!
Ska nog försöka att inte ta med kameran på varje promenad....! :D

Truman är lika gammal som Zooi!

Truman i öknen. Det fanns en del flygfän att jaga.

 Favoritbollen är med och de röjer en runda.

Truman gör tokskutt med kaninen.

Snygging!

Vinden blåser...

Min Zooi ♥

Röj igen, de leker/springer korta men intensiva stunder helatiden.

Haha....!

Zooi som alltid brukar vara i underläge har lyckats få övertaget, och Truman visar stor respekt helatiden när hon morrar och har sig.

 Bästa bilden idag!

I öknen blir det varmt! Zoois skada har läkt fint, men för säkerhets skull har jag en "sko" på tassen när hon är ute för att inte riva upp trampdynan igen nu när det precis läkt, det är lite skört där. Skon funkar fint, hon springer utan hinder.

Flås flås...

Zooi har funnit en knaprig rot!

Truman vill vara med och Zooi morrar förfullt!

Truman morrar tillbaka, men ger upp tillslut.

Springdags igen!

Å så lite vila.

Truman tar bollen och drar en egen repa.

Ja den brukar sloss denhär.

Hej va de går!

Zooi tar snörbollen i beslag och Truman tuggar av en gren.

Vi gick vidare ner till stranden, Zooi i direkt och dricker.

Gott!

På stranden var det svalare så de fick tokryck igen! :)

Haha!

Tjuvnyp i kinden! Juste tjej!

Truman, eller Trumman som barnen säger. ;)

Ja var ju bara tvungen å kasta i en pinne för att se om nån blev sugen, å jo Zooi bangar inte!

Men de va nog lite kallt, hon rörde sig sakta på tå.

Truman möter upp henne.De verkade inte frysa efter iallafall, men solen var varm!

 Påvägen tillbaka stannade vi snabbt till i trollskogen! Höga tallar och massor med mossa på marken.

Lilla T undrar vad vi ska göra nu.

Vi vill ha godis! (min röda ryggsäck lyser på Zooi :)

Godis sök i mossan.

 Hihi!

Sist innan vi nådde bilen igen efter 2½ timma gick vi in i en björkskog full med vitsippor!

Försökte ta en fin bild på hundarna bland alla sippor men det gick ju sådär....:)


Nu har jag bloggat på denhär bloggen i 1 år!

2 kommentarer:

  1. Vad söta dom är, ska bli kul att träffa T i helgen:)
    /Johanna

    SvaraRadera
  2. Jag har sagt det förut men jag säger det igen. Du är fantastisk på att fånga ögonblick i farten! Rent nöje att se alla fina bilder. Intressant med reflekterande ytor tycker jag när du kommenterar din röda ryggsäck som reflekterar sig på Zooi. Det finns mycket att göra med reflekterande ljus för att få till bilder har jag just lärt mig på min fotokurs. Jag ser gärna alla 483 bilderna eller hur många det nu var och för all del ha med dig kameran jämt!!! Varma hälsningar Olga i Motala

    SvaraRadera