tisdag 24 januari 2012

Skridskoåkning.

Äntligen har det kommit snö som stannat! Och skridskobanan här går att åka på! Så vi passade på innan allt smälter igen.
Zooi hängde såklart med, och höll sig varm med sin jacka och frisbee:)


Allt som oftast har hon för hög fart och kan inte stanna vid målet, ibland är stopsträckan många meter lång. Hon springer alltid gärnet fast man slänger något bara en meter bort.

Iina först ut på isen, lite rangligt först men sen mindes hon hur man gör.

Grabbarna däremot tar de säkra före de osäkra.

Men snart är Neo på benen och det går riktigt bra!

Jimi var det kämpigare för.

Zooi och jag tittade på när de åkte, om jag ska åka måste nog Zooi stanna hemma.

Det kom en till hund som sprang runt på isen, Zooi ville ju gärna springa dit och hälsa men jag bad henne stanna för jag ville inte hon skulle få tokryck på isen, vilket hon snällt gjorde så jag slapp koppla henne. Duktig tjej!

Jimi får hjälp av faster.


Men de går inte likabra själv.

Så Jimi får på sig skorna och åka pulka efter pappa istället, fort går det!

Här har han kört på land.:)

Iina långt bort, hon ville inte sluta åka.

Sen blev det den obligatoriska varma chokladen med kaka.

Vad får jag då?

En iskall frisbee, schysst!

Efter två timmar gick vi hem igen, och i diket på vägen hem såg vi denna lilla söta!

Närmre.

Zooi fick prova att dra Jimi i pulkan, på ditvägen gick det snabbt och lätt, hon verkade tycka att det var roligt! Men på vägen hem var hon trött och drog bara några meter sen stannade hon, vände sig om och började tugga på snöret till pulkan, haha snacka om att tydligt tala om att nu får det räcka! :)

 
(Jag har problem med att svara på kommentarer och skriva kommentarer på andras blogger-bloggar, ifall nån undrar varför jag inte svarar, det går inte!)

1 kommentar:

  1. Vad mysigt det ser ut med skridskoåkning:)
    Vi måste komma en dag och åka med er!

    Vilken söt liten mus, den ser ut som smulan.

    Jag längtar efter zoolan hon är så söt ( och tycker om mig till skillnad från dina katter, som bara tycker att jag är jobbig när jag ska gosa hehe)

    SvaraRadera