tisdag 17 januari 2012

Jul och nyår.

Hej allihopa! Typ efter det förra inlägget jag gjorde gick min dator sönder och är nu äntligen lagad och tillbaka fast den beter sig lite märkligt fortfarande...
Hur som så kommer här lite försenade Jul och nyårsbilder! Måste ju få visa hur mysigt vi hade i våra tvådagars julfirande! :)

Det vart ju snö några dar före julafton och då passade vi på att göra en snögubbe, men allt började smälta fort, tillslut var det bara snögubben kvar...:)

Vi hade ju ett helt gäng gäster (Tommis familj) som kom dagen innan och sov över så på julaftonsmorgonen hittade alla barnen sina morgonpaket under den lilla vita granen vi hade på övervåningen, Zooi är med och letar:)

Och hon hittar tillslut sitt paket!

Sen gjorde vi alla barnen julfina, syns det att dom är kusiner? :)

Barnens yngsta farbror/morbror måste ju också vara med på bild! Lite roligt är att han var morbror redan som nyfödd.

Min knasNeo :)

Under den riktiga granen på nedrevåningen fylldes det på med många paket! Zooi kan då konsten att se ynklig ut...Jimi brukar komma och säga till mig ibland " Zooi är så söt utan öron" Gissar att det är detta uttryck han menar!? :)

Här vart de bättre!

Neo spanar efter tomten, när kommer han!!?? De va ett väldans tjatande på alla barnen.

Men så äntligen kom han! Fast genom en annan ingång! :)

Och det blev paketutdelning så klart, kolla vem som är med och vill kika i säcken. Svansen går. :)

Sen blev det så klart paketöppning i högsta hugg! Zooi hittar sina paket själv i högen, undra om hon kan läsa? Eller är det nosen som avslöjar vad det ligger i? :)

Zooi dyker ner i nästa paket.

Nästa dag (25.e) när Tommis familj åkt hem, kom min familj och allt började om, under granen fylldes det på med nya paket och vi åt julmat! (på julafton åt vi fransyska m. potatis och vinbärsgelé.)
Hihi, Iina kollar in sillen. :D

Grabbarna skålar:)

Och  i andra änden sitter tjejerna.

Sen öppnade vi paket igen! Iina har samlat sig en hög med paket:)

Zooi med några av sina julklappar, hon blev väldig trött och orkade inte öppna sitt sista.

Men senare sent på kvällen när alla åkt hem hittade hon sitt sista paket och öppnade det! Den som spar hon har!

Sen blev det ju nyår då var vi bortbjudna och där fanns denhär söta lilla skiten! Zooi ville ju gärna lukta på na men eftersom katten sköt rygg och fräste så bad ja henne låta bli först, och då efter ett par timmar så var det inte lika läskigt med hund längre och dom nosade på varandra. Väldigt framåt och modig för att vara så liten. Jag gjorde det knasiga igen och glömde kameran hemma! Rätt märkligt...inte likt mig. Så det blev bara några få mobilbilder.

Sen klockan 24 så klart sköt vi iväg våra raketer!
Zooi var ute med mig vid 23 och redan då sköt det en del men hon reagerade inte alls, så jag bestämde mig för att lämna henne inne själv när vi gick ut, men att jag tänkte gå in och kolla läget sen.
Men Zooi tänkte annat och lyckades smita ut två gånger under 12slaget eftersom de va en hel del folk som sprang ut och in. Men hon letade bara efter mig och brydde sig inget om allt liv! Men jag gick in med henne igen så klart och då fick hon tokfnatt i sofforna och hoppade runt som en galning, ett gott tecken på att hon inte var berörd.
Tur var ändå att hon inte smet ut när en av lådorna som någon köpt och tänt välte och sköt sina raketer rakt mot oss! Jag fullkomligt kastade in mina barn i huset! Sen vågade dom inte gå ut igen utan tittade i fönstret istället. En annan blev träffad i magen men inget allvarligt hände.


Vi såg en hel del kinesiska lyktor med, de blir mer och mer populära, jag hade också 3 st men de glömde jag hemma! Så dom ska jag nog ta med mig till landet och tända där för Pontus! :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar