tisdag 27 september 2011

Röj röj röj

Vi gör inget annat än röjer, eller vi, jag menar förstås Zooi och barnen. De är lek och bus och springa järnet varje dag!



Det går en hund på vägen och Zooi är lös, men hon är duktig och lyssnar på mitt "stanna".

Zooi är nu 6 månader gammal! Fast hon känns ganska vuxen så jag brukar påminna mig själv att hon är liten fortfarande och därför inte "hör" så jättebra alltid.
Tog lite mått idag och hon är nu 49,5cm hög och väger 11,5 kg känns som lite i överkant:) Det börjar bli lite tungt att bära på henne eller ha na på magen när man ligger i soffan, hon tror ju förstås fortfarande att hon är liten och försöker komma upp i mitt knä titt som tätt, men hon får ju inte riktigt plats så bakbenen blir oftast kvar på golvet.

2 soffpotatisar

Och lite mera bad har Z hunnit med.


Och jaga lite katt...

Och mycket bus med Jimi.

Du kan inte ta den!

Jimi e snabbare!

Bara så ni vet så är lerpöls vatten mycket godare än kranvatten, de första katterna gör när dom får gå ut är att dricka ur pölen.

Lovis, som har fyllt 5 år nu.

Det blir ganska mycket bilder på Z kanske, men hon är relativt ny för mig att fota på, så det är ganska roligt, dessutom är hon snabb vilket är nytt för mig och inte helt lätt att fota!

Hon har också förändrats endel i ansiktet(heter det ansikte på en hund?) Såhär ser hon ut nu.

Och här drygt 3 månader, mer svart i ansiktet. Förmodligen försvinner allt det svarta tillslut.

Avslutar med mamma Lovis och hennes 2 vita:)

2 kommentarer:

  1. Hej Lisa! Så roliga bilder på hund, barn och katter men när Zooi hoppar efter leksaken tar priset för dagen eller soffpotatisarna är inte dum heller. Om dina dagar ser ut så här så har du väl inte tråkigt en enda stund. Jag skrattar och ler hela tiden då jag ser på dina bilder. Dom vackra katterna platsar i vilket lyxigt heminrednings-magasin som helst. Hälsningar Olga i Motala

    SvaraRadera
  2. Vad söta alla är!

    SvaraRadera